23 November 2013

Reading is important, but writing is more important

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, hari ini diberikan peluang utk bernafas lagi, membetulkan kesilapan lepas menjadi lebih baik dari semalam. insyaALlah..

"Reading is important, but writing is more important," satu quote yang dikongsikan oleh salah seorang penulis langitilahi. Penulis yang beberapa tahun lebih muda daripadaku, tetapi nyata penulisannya banyak membuatkan aku terkesan terutama sekali penulisannya berkaitan dengan masa. Quote diatas dikongsikan olehnya dalam laman FBnya. Mohon copypaste ya, hehe..

Beberapa hari ini tidak mempunyai ruang dan peluang untuk menulis. Akhirnya, arini meluangkan masa utk menulis sambil2 menanti pakaian yang dicuci siap. 

Semalam, sempat jalan2 di blog org. Memang peminat baca blog org jugak sebenarnya. Dalam jalan2 tu, terjumpa pla e-novel. Tajuknya "kerana kami muda." bila baca tu, ok baru perasaan minat membaca novel masih ada. Cuba mendownload novel tersebut, malangnya tidak berjaya. kebetulan dia merupakan kawan di fb, jadi meminta dia menghantar ke email. Alhamdulillah, pagi tadi, lebih kurang empat jam berjaya menghabiskan novel yang mempunya 155 M/S. hehe

Sejujurnya banyak pengajaran yang aku perolehi dari novel tersebut. Banyak yang terkesan dihati. Dan apa yang penting, aku suka endinggggg cerita tu. Bagaimana lelaki tersebut akhirnya terus menghantar rombongan lamaran kepada perempuan tersebut. Ok, kalau nak baca, silalah download di web ini ya.
http://iqbalsyarie.blogspot.com/
insyaAllah banyak manfaat yang kita perolehi. Moga2 dengan perkongsian ini, aku juga mendapat saham daripadaNya. Amiinn.. selamat membaca..